Pages

January 13, 2011

Apa Azam Tahun Baru?

Rasanya masih belum terlambat untuk bercakap tentang...; apakah azam tahun baru untuk 2011....emmm! macam dah lama tapi baru saja kita melangkah 13 hari di tahun 2011.Dah ada azam tahun baru cuma tidak diceritakan kat blog nie...kalau kita tanya pada rakan-rakan, macam-macam jawapan azam tahun baru, tapi yang syoknya, azam tahun lepas dah tercapai ke belum??? untuk saya, setiap azam tahun baru, dibuat bila bermulanya tahun baru di dalam kalendar islam, masa tu, terus tanam azam tahun baru...moga-moga Allah makbulkan,tapi semua itu pun bergantung pada usaha kita, doa salah satu usaha tapi yang penting usaha bersungguh-sungguh nak mencapai yang dihajati itulah yang perlu diutamakan, selepas itu terserah pada Allah untuk memberi kejayaan atas daya usaha dan keringat kita...
Bila kita tengok orang-orang duk bercerita tentang azam baru...wah masing-masing bersemangat bercerita tentang azam tahun baru! contohnya nak jadi yang terbaik, jadi kaya, ibu atau bapa yang lebih baik dan sebagainya,..tak kisahlah tapi yang penting kena usaha nak mencapai apa yang dihajati...semoga kalian semua berjaya dalam hidup kalian!!!;
SO;...share dengan saya apa azam atau apa yang anda nak capai dalam hidup anda dan tempohnya dalam tahun 2011....??? emmmmmmmm....
Macam saya...nak berjaya dalam bisnes saya sendiri....nak sangat yek!!emmm...lepas tu mulalah berangan nak pakai kereta yang lebih cantik dan syok gitu...
Tapi yang penting...all is about my family ,..especially my kids...nak dididik dan diasuh. Yang sulung dah 6 tahun...nak tak nak; kena dah pandai baca buku...mengeja,mengira dan membaca...bila dah masuk darjah 1, kalau tak pandai lagi memang akan ketinggalan dalam kelas. Insya Allah, kanak-kanak kalau dididik dan dibentuk secara berterusan...tahap penerimaan pembelajaran adalah 100%,,,terpulang pada parent saja...
oklah...nak nak tutup cerita...continue dilain masa yea...

No comments:

Post a Comment